Senare samma kväll

Sitter här och njuter av min te och nybakade cocosbollar. Och ja, egentiden. Båda barnen sover äntligen, Charlie ligger här brevid och gnäller lite i sömnen. Då och då pruttar hon lite också, magen krånglar lite, tarmarna är ju helt nya..

Samuel har varit kämpig ikväll, tog en timme ungefär att natta honom. Vi turades om att springa in till och lägga honom igen då han hela tiden kom ut. Han somnade på fem sekunder då U la sig brevid honom.. Knäppa unge! :P

Vi vill inte lägga oss med honom så för att han måste vänja sig att somna själv. När han fick sin säng så somnade han själv, men efter ett bra tag började han att krångla och vi började då lägga oss med honom så som U gjorde inatt. Men han började bli jobbigare och jobbigare att natta. I slutet tog det flera timmar och vi somnade med honom så att den andre fick gå in och väcka den som nattade honom. Skitjobbigt! Så vi blev stenhårda och började vänja honom i att somna själv och springa in och ut tills han somnade. Precis innan jag skulle föda fick vi till det igen.. Men nu har han alltså börjat igen med att han inte vill sova själv.. Han skyller på att C får sova här ute och han där inne..

Anyways...

Fikat idag var jättemysigt! Det är bara så sjukt långt att gå till E! Fattar inte hur hon orkar gå så varje dag (hennes dotter och S går på samma dagis).. Efter att ha gått genom hela kyrkogården, upp för hela backen och sen upp för alla trappor hem till henne med båda barnen var jag helt genomsvettig! S hade jätteroligt med sina kompisar och jag med mina :) C är för liten för att njuta av sällskapet, men det kommer! :D

Nu ska jag kolla klart på "Fuskbyggarna"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0