Chokladbollar och fredagstv

Nu får det vara nog!

Inge mer socker till mig tack.. Usch vad dålig jag har blivit. Äter godis och bakelser VARJE dag.. Helst på kvällen då abstinensen sätter fart. Måste ha måste.. Finns det inget som vi har köpt så bakar jag.. Helst choklad..

Nu har jag bestämt mig för att bara äta smått och gott på helgerna.. På vardagarna får jag kämpa med sockerdemonerna på andra sätt. Typ frukt och litervis med vatten.

Magen måste bort.. Jag har en degig mage och jag kan egentligen inte bara skylla på graviditeten. (Men jag skyller på graviditeten vad gällande allt som hänger löst på kroppen). Jag vill börja träna men måste vänta ungefär en månad till för att kroppen måste hinna återställas först. Men jag känner mig rastlös och vill gärna använda min kropp.. Cykla, gå promenader, springa.. Nu kan jag iofs göra sånt, innan skyllde jag på vädret, men våren är ju hääär :D

Men denna helg får ju jag njuta av min bakelser och choklad. Ikväll njuter jag t ex av mina cocosbollar, eller chokladbollar som U tycker att det heter.. Ska inte ens gå in i samtalet om vad de heter. Gillar inte alls namnet vissa ger dem. Folk brukar kalla dem för det bara för att jävlas, men då får de inte smaka haha...

Fredagstv'n blir filmen "Where the wild things are".. Sen vill jag se Solsidan, helt underbaar serie.. Har missat lite avsnitt så jag får köra en maraton med U som har typ missat alla avsnitt..

Imorn är blir det trerättersmiddag hos svärfar med familj!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0