Allu allu

Me so tired..

Jag och min underbara dotter var ute på vift idag.. Vi åkte på en liten tripp till Trollis. Jag hade en handledarmöte kl 13.00 och min kära sambo hade också en handledarmöte här i Gbg så jag fick ingen skjuts dit :( Buhu.. Alltså shiit vad omständigt det var att åka tåg själv med en enmånadsbebis och en TVILLINGVAGN!! Oohh jag vill ha en vanlig vagn. Hur dumt är det att ha en dubbelvagn när man bara har ett barn i? Don't get me wrong, jag älskar min fina limegröna vagn, men idag trodde jag att jag skulle börja gråta framför alla på tåget.

Vägen dit var ok. U skjutsade oss till tågstationen och jag hade typ 40 min på mig att gå på. Då hade jag tid på mig att testa olika vagnar som min barnvagn fick plats i. Tredje vagnen gillt. Heelt svettig också eftersom jag hade vinterjackan och halsduk, och tydligen var det 13+ idag! Vet inte hur jag tänker.. Haha..

I skolan gick det väl ok. Vi är inte godkända för att lämna in den än, så tre veckor till innan vi får lämna in den. Detta börjar likna en mardröm!!! Charlie var min lilla ängel, lite gnäll o så blev det men inget jag klagar på. Och lärarna kunde inte lämna henne i fred. En examinator tog t om henne och sa att vi kunde få lite ro att gå igenom uppsatsen. Jag visste inte hur jag skulle reagera så jag bara garvade.. Men Charlie gillade inte henne riktigt, så jag fick tillbaka henne snabbt :P

Sen på vägen hem så åker ju tågen bara snabbt förbi Trollhättan (är ju inte en ändhållplats som Gbg) så jag fick tänka snabbt. Hade ju bara en chans o välja rätt vagn. Jag chansade på första vagnen eftersom det var den jag åkte på vägen dit. Men jag hade feel... Fick panik. Konduktören kom precis förbi och jag frågade henne vad jag skulle göra. Kom bara in i vestibulen eller vad man ska kalla det.
-"Fäll ihop den" fick jag till svar..
Lättare sagt än gjort. Skitsvårt att fälla ihop den, och jag har aldrig gjort, det har alltid vart U som har gjort det. Först var jag tvungen att lossa liggdelen som C låg i... Konduktören fick den. Sen, helt svettig, skulle jag fälla ihop hela shiten.. Ena knappen är skittrög (blev varnad av U) så det gick inte. Jag fick panik, alla tittade på mig eftersom jag förde värsta livet och konduktören stod där med Charlie i liggdelen i handen o frågade om hon kunde hjälpa mig. Visste inte ens vad jag höll på med haha, hur skulle hon hjälpa mig?
Tillslut gick den ihop så att jag kunde få in den mella säterna.. Jäkla skiit alltså.. Men sen det värsta var att jag skulle få ihop den också när vi skulle av. Började i tid och kämpa och kämpa men det är ännu svårare att få ihop än att fälla ihop! En kvinna frågade om hon kunde hjälpa mig men även här visste jag inte ens vad jag höll på mig så hon kunde inte göra nåt. Tåget stannar och vad ser jag då? Jo min älsklings ansikte utanför dörren! Min räddare i nöden... Han tar vagnen och fixar till den så slapp jag kämpa mer..
F*n aldrig mer alltså!! Måste ha en vanlig vagn!! Denna vill jag ha:
Bild lånad härifrån.
Urban Jungle Swift, färg Chili. Kostar 5395kr här i Sverige, men jag har tänkt jag beställer från Pramworld och då kostar den endast 3371,34kr (£299), smart va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0